Jdi na obsah Jdi na menu
 


Fotografie z pod křídel pražské policejní letecké služby.

13. 3. 2010
Fotografie z pod křídel pražské policejní letecké služby.
Obrazek
     Myslím, že se těžko někomu jen tak hned povede dostat se do hangáru pražské letecké policejní služby. Měl jsem štěstí, že mě to bylo umožněno. Opravdu to není vůbec jednoduché, je to hodně prověřování, kontrolních bodů, prohlídek a anabází, kterými jsem prošel, než jsem mě podařilo zastavit moje autíčko pod okny policejní služebny, přímo na letišti v Praze Ruzyni.
    Chtěl bych zde za toto vše moc a moc poděkovat svému dobrému kamarádovi, podplukovníku pražské policie, Ing. Milanovi Rajnochovi. A co mne nejvíc potěšilo, bylo mě povoleno zde fotografovat nejen v hangáru ale i venku na letišti. Díky tomu vám zde mohu předložit dostatek zajímavých a určitě velmi atraktivních fotografií. A ne jen svých ale i hodně zajímavých, které Milan pořídil na různých jiných letištích, ale i v zahraničí. Mám to štěstí, že si mne vybral pro úpravu a správu jeho fotografií.  Milanovy další obrázky.      Fotografování je pro něho okrajová činnost. Je to v první řadě pilot a to tělem i duší.    
   Sám o sobě skromně říká: .. "Já jsem pouze dělník vzduchu, ale jsem tomu moc rád"... K letadlům jsem se dostal přes modelařinu na základce. Stavěl jsem modely a lítal s nimi v Lednici na loukách. Od 15 let jsem začal lítat v Břeclavi na větroních L-13 Blaník a L-23 Superblaník. Později jsem si dodělal civilní průkaz soukromého pilota na motorových letadlech a větroně víceméně z nutnosti odsunul do pozadí.
   Protože sám o sobě nechce moc mluvit, je na mě, abych tu stručně popsal, co vše tato profese obnáší a jak nesnadné je se takto propracovat. Narodil se v r.1975 v Sušici, bydlel v Srní, pak se přestěhovali na Jižní Moravu. ZDŠ (v Lednici) a gymnázium absolvoval v Břeclavi. Vojenská akademie Brno 1994 - 2002 (denní studium – Bc, potom kombinované nástavbové studium – dosažen titul Ing.) 1998 - 2001 pilot bitevního vrtulníku Mi-24 v Přerově.

Obrazek


V roce 2001 přišla možnost přejít do Plzně k letce letecké pátrací a záchranné služby, kde lítal na vrtulníku W3A Sokol.V roce 2004 pak opustil řady armády a vstupuje do služeb Letecké služby Policie   ČR. Milan slouží střídavě na různých místech republiky jako pilot a výčet jeho práce je velice rozmanitý.

   Říká o tom: U této organizace jsem zpočátku létal na vrtulníku Bo-105. V současnosti lítám na vrt. Ec-135, úkoly policejní a úkoly v rámci systému LZS. "Policejní lety (létá se z Prahy Ruzyně a Brna) létání s použitím termovize (FLIR – Forward Looking Infra Red), což je nejen pátrání po ztracených osobách, ale i práce pro dopravní policii, cizineckou policii, kriminální službu atd. Výčet by byl na hodně dlouho a mnohé věci jsou nezveřejnitelné"....
Jinak běžně létá u Letecké Záchranné Služby, převážně na vrtulníku Ec-135.
  Sám o tom říká:...."Hotovosti LZS Policie tuto službu zajišťuje z Prahy. Jsou to lety - primární zásahy v terénu nebo sekundární převozy z menších nemocnic do specializovaných pracovišť. U primárních zásahů nejde vždy jen o dopravní nehody. Létá se k různým pádům z výšky, zraněním při práci, infarktům a vůbec k stavům, jež vyžadují buď rychlý (např. polytrauma, infarkt...) nebo šetrný převoz do nemocnice(úrazy páteře)"....
   A tady bych vám všem měl asi určitě vyřídit jeho vzkaz: ... " Lidi, prosím vás chovejte se k sobě tak, ať pro vás nemusíme létat! Věřte, jsou to kolikrát hodně dost nepříjemné zážitky!"....
    Nedávno byl služebně vyslán do Ameriky, kde byl na speciálním výcviku na nové systémy a na trenažéru vrtulníku Bell 412 / 212. Byli jsme spolu neustále ve spojení internetem po Skype a průběžně mě posílal fotografie na zpracování. Milanovi záběry z USA v Texasu jsou tak zajímavé, že jsem jej přemluvil, že si je chci vystavit i na svých stránkách. Těžko se asi někdo z nás dostane přímo do centra NASA, na všechny možné kosmické trenažéry , do raketoplánů a nebo přímo "na živo" do kosmického řídícího centra v Houstonu. Ani jsem tomu nechtěl věřit, když jsem ty fotky přijímal po Skype. Myslel jsem, že je to jakési muzeum a po mém dotazu mne Milan uvedl do reálu.
  Vkládám část originálu naší komunikace: ..."Tak to je, mily kamarade, originál ridici mistnost, ve ktere aktualne probiha rizeni a komunuikace s ISS (International Space Station), ktera je v teto dobe jako jedina lidmi obsazena vec ve vesmiru. Meli jsme tak de facto online prenos... Je to Space Center v Houstonu.... Pak je tam par fotek z haly, kde jsou raketoplany (jeden cely a par kabin) - to je trenazerova hala. Realna, kde se cvici. Ta velka lezici raketa, je ta vec, ktera vozila ze Zeme program Apollo. Saturn V".....
    Úžasné je to, že díky fotografii se člověk může podívat i tam , kam asi těžko někdy vkročí a navíc tyto zajímavosti zakonzervuje i pro pozdější diváky. Jsem rád, že se mě dostaly pod ruce. Upravoval jsem je s respektem a jsem moc rád, že je tu mohu vám předložit. Ještě tu uvedu pár odskoků na odkazy, na mých stránkách, kde se můžete podívat, jak jsme s Milanem trochu cestovali a taky létali. Díky Milanovi jsem byl nafotit hodně zajímavá letadla ale i bojovou techniku v německém Sinsheimu ale taky díky jemu jsem se po delší době opět dostal na nebe.
    Milánku, chtěl bych Ti tu za vše veřejně poděkovat a jsem pyšný na to, že Tě mám jako dobrého kamaráda a že si Tě tu mohu uctít, i jako svého milého hosta! Děkuji Ti!

Milan přiletěl do Mladé Boleslavi helicopterou Robinsonem R- 44 Astro

Milan nyní létá  s LZS v Liberci. Fotografie z Liberce najdete zde.

Poprvé za Milanem do Liberce - povídání a foto zde.

Návštěva u Milana na základně v Liberci kliknout zde.